You are here: HomeNewsDiaspora2018 10 05Article 690416

Diasporian News of Friday, 5 October 2018

Source: www.ghanaweb.com

Apologise for 'Kwaku Ananse' story - NPP UK to Informer Newspaper

The NPP UK Branch has denied a media publication by the Informer Newspaper seeking to communicate some uneasiness within the party at the branch level.

According to the front-page story, headlined “NPP UK in turmoil over Akufo-Addo 20,000 dollar donation”, the party was in a state of upheaval after some members found it difficult to give an account of the said donation by the President.

But describing the publication as a ‘disingenuous’ plot by the opposition NDC ‘to bring an end to the reign’ of the Akufo-Addo-led government, Director of Communications at the NPP UK Branch, Nana Ansah Obofour urged Ghanaians to disregard the story.

According to him, the NPP is focused on expanding its chapters outside the country and also implementing policies that will benefit Ghanaians as a whole.

“Under our President, the world looks at Ghana in a highly positive way with world leaders knocking to be a part of the history our Presidency and party are making.

"The strides taken by this government from free SHS through to 1D1F all the way to lifting the ban on galamsey, let it be known that the NDC is against the good of our people and country.

"And so it goes that the NDC’s propaganda agenda will not cease until they see an end to the reign of the NPP under the firm hands of His Excellency Nana Addo Dankwa Akuffo-Addo. These efforts are very disingenuous.”

The branch is also demanding an apology from the newspaper.

Find full communique below